De Cavamalt / Maltalier

Cavamalt:

De Cavamalt is een familie- en onderhoudsvriendelijk designras.

Dit allervriendelijkste hondje is ontstaan uit de combinatie van een Maltezer Leeuwtje & de Cavalier King Charles Spaniel. Het is erkend als zijnde een officieel gemengd ras door de American Canine Hybrid Club (ACHC), de Designer Dogs Kennel Club (DDKC) en het International Designer Canine Registry (IDCR).

De Cavamalt bereikt doorgaans een gemiddelde levensduur tussen de 11 en 15 jaar. Het gewicht varieert tussen de 4 en 11 kg. De gemiddelde schofthoogte is tussen de 22 en 30 cm. Dit intelligente hondje is goed te trainen.

De Cavamalt wordt ook wel “Maltalier” genoemd.

De Cavamalt vereist een matige hoeveelheid aan beweging en is een goede keuze voor een gezin met kinderen met meerdere huisdieren.

Het uiterlijk van de Cavamalt:

De kleurschakering bij Cavamalt’s is divers. Ze komen voor in een reeks kleuren van wit met bruine tot wit met rode aftekeningen. Ook de tricolor variant komt voor, waarbij de vacht grotendeels zwart van kleur is.

Het temperament van de Cavamalt:

Het zijn vriendelijke en blije honden die, als ze niet spelen, graag rustig en onopvallend in de mand blijven liggen. Daardoor zijn ze goed te houden in een huis met een kleine tuin of zelfs voor het houden op een appartement.

Belangstelling in de Cavamalt of wilt u meer informatie? Neem gerust contact met ons op.